Działania projektowe w roku szkolnym 2015/2016
1)Inauguracja projektu w naszej szkole
2) "Czym są mapy myśli?" - warsztaty dla nauczycieli naszej szkoły
3) Wybieramy logo projektu: uczniowie podają swoje propozycje spełniające warunki projektu; wybór 8 najciekawszych obrazów; opracowanie wersji elektronicznych wyłonionych prac przez rodzica- wolontariusza; głosowanie całej społeczności szkolnej na stronie internetowej szkoły.
zwycięskie LOGO:
W głosowaniu oddano 119 głosów. Logo nr 1 zdobyło największą liczbę głosów – 49%.Serdecznie dziękujemy wszystkim za udział w głosowaniu!
4) I Krótki program szkoleniowy dla pracowników oraz I Krótkoterminowa wymiana grup uczniów: Saloniki - Grecja 29. 11 - 04 . 12. 2015r.
"Rodzinne zdjęcie" na zakończenie I Międzynarodowego Spotkania Projektowego w Salonikach:
5) Finał konkursu na LOGO projektu Erasmus+ w Grecji: w drodze głosowania uczestnicy Międzynarodowego spotkania projektowego w Salonikach wybrali logo wymyslone przez szkołę partnerską z Turcji.
6) Uczymy się konstruować mapy myśli - pierwsze ćwiczenia
7) Platforma SElfie+ to miejsce stworzone specjalnie dla beneficjentów programu Erasmus+ Edukacja szkolna i służy do prezentowania działań projektowych realizowanych podczas wizyt u zagranicznych partnerów oraz lokalnych inicjatyw. My także dołączyliśmy do platformy SElfie+ chwaląc się projektem w sposób kreatywny i twórczy. Na platformie opublikowaliśmy zdjęcia typu collage przypisane do 2 kategorii: Mobility Project SElfie+ (fotografia obrazująca zagraniczne działania projektowe) oraz Local Leader SElfie+ (fotografia obrazująca lokalne działania projektowe w kraju).
8) Konstruowanie map myśli pt.: "Food" w oparciu o 9 kroków:
• Nauczyciele dostarczają koncepcję/ pomysł/ główne słowo związane z danym zagadnieniem.
• Uczniowie i ich rodzice prowadzą "burzę mózgów" wokół danego zagadnienia oraz tworzą listę słów.
• Uczniowie przynoszą do szkoły zgromadzone słownictwo.
• Finalowa "burza mózgów" w klasie oraz wybranie jednej listy słów.
• Uczniowie rysują ołówkami mapy myśli w oparciu o konkretną listę słów- praca w grupach 2 i 4-ro osobowych.
• Kolorowanie oraz ilustrowanie map według ustalonych zasad.
• Umieszczanie gotowych map mysli na stronie Erasmus_MMMI Facebook.
• Odczytywanie map uczniów z partnerskich szkół.
9) I Międzynarodowe spotkanie projektowe i II Krótka wymiana grup uczniów: Armamar - Portugalia; 28 luty- 4 marzec 2016
10) Rysowanie kolejnych map myśli pt.: "Animals", "Winter holidays", "Means of transport"
11) Konstruowanie pierwszej wspólnej mapy myśli pt.: "Our Erasmus+ Party"
14) Rysowanie trzeciej wspólnej mapy myśli pt.: "Summer holidays"
Działania projektowe w roku szkolnym 2016/2017
1) Konstruowanie map myśli pt.: "Summer holidays" (cd.)
2) Rysowanie matematycznych map myśli pt.: "Mind Mapping and Maths"
3) IV Krótkoterminowa wymiana grup uczniów oraz II Krótki program szkoleniowy dla nauczycieli : Grosseto - Włochy
4) Konstruowanie historycznych map myśli pt.: "The voyages of Henry Hudson", "Karol, który został świętym" oraz "Battle of Thermopylae"
5) Rysowanie map myśli "Mind Mapping and Writing Essays" pt.: "My room"; praca z programem komputerowym iMindMap10
6) III Międzynarodowe spotkanie projektowe oraz V Krótkoterminowa wymiana grup uczniów: Nasaud - Rumunia
7) Praca z interaktywnym programem Eve Coates "What kind of smart are you?" oraz "Who are you?"
8) IV Międzynarodowe spotkanie projektowe oraz VI Krótkoterminowa wymiana grup uczniów : Szarów - Polska